Persoane interesate

joi, 2 august 2018

Aici am învățat să fiu (horribile dictu!) eficient

Puține lucruri știm cu certitudine – nu știm, de pildă, dacă suntem chiar deștepți sau proști sadea, nu știm cât suntem de ghinioniști, ori dacă deșteptăciunea nu e ghinionistă – astea-s lucruri schimbăcioase – dar știm când suntem îndrăgostiți și când nu. Oricât de bine ne-am ascunde de noi înșine, știm cu o nemiloasă certitudine când nu mai iubim – și nu știm de unde ne vine cunoașterea asta, pe care slaba-ne natură o pune iute în cârca vreunui zeu. Pe mine mă mână o sete de viață, de experiențe, de prospețime, pentru care am plătit prețuri mici.

Călin-Andrei Mihăilescu

https://www.hotnews.ro/stiri-cultura-5144728-calin-andrei-mihailescu-romanii-pierdut-toate-domeniile-afara-ceea-numeste-grai.htm

Un comentariu:

  1. Călin-Andrei Mihăilescu

    Pentagonul simturilor mele este asmutit. Ratiunea simpla e o muza flasca precum istoria, care trebuie umflata. Sunt un agent al extinderii si raptului ratiunii (Stefan cel Mare era atletul lui Hristos). Scriu in mai multe limbi: dimineata intr-una, dupa-amiaza intr-alta, ca sa ma pierd si sa nu ma ratacesc plictisindu-ma. Cand ma simt prea bine cu mine, incerc sa rezolv o problema de matematica (eram prost la matematica in scoala), sau incerc sa fac calcule statistice complexe, sa invat geologie sau astronomie –pana cand ma izbesc de zidul propriei mele incompetente. Doare, dar face bine. Momentul acela ma face sa ricosez, asa ca iluzoriul meu drum drept rezulta si din asemenea ricoseuri. Linearitatea unei vieti sau a istoriei duce drept in cimitir: e imaginea data de ratiunea simpla deghizata in destin. O carte pe care o scriu acum se numeste Un balet de ricoseuri, un soz filosofic in care atat ideile, cat si viata sunt definite prin miscari ca de bile de biliard care zboara – magic? – prin aer si timp. Traiectoriile lor sunt produse de ciocniri reciproce; peisajul e reliefat, are puncte de intensitate in care gandirea zboara sau devine dureroasa, iar simturile trec unul prin celelalte. Cum lucrurile astea sunt inevitabil si autobiografice, fluiditatea lor e – intr-o masura fara masura – si a mea.

    RăspundețiȘtergere